Hakusanamainonnan hyödyt

Kirjoitettu: 25. kesäkuuta 2022

Hakusanamainonta on yksi kustannustehokkaimmista tavoista tavoittaa kohdeyleisösi silloin, kun he ovat valmiita ostamaan.

Tutkimukset osoittavat, että 90 prosenttia verkkohauista tekevät ihmiset, jotka ovat ostosyklin loppupäässä.

Oikein toteutettuna hakusanamainonta tuo mainoksesi kohdeyleisösi eteen sisällöllä, joka on heille erittäin relevanttia, ja kaikki tämä ilmaiseksi, kunnes he klikkaavat mainostasi.

SEM:n avulla mainoksesi sijoitetaan hakukoneen tulossivun sponsoroituun osioon. Se sijoitetaan sen perusteella, kuinka paljon maksat avainsanoista (mitä suositumpi avainsana, sitä kalliimpi se on) ja kuinka relevantti mainoksesi on suhteessa muihin.

Hakukoneoptimointi (SEO) puolestaan auttaa sivustosi sijoittumista niin, että se nousee luonnollisesti korkeammalle orgaanisissa, maksuttomissa hakutuloksissa.

Sekä SEM:n että SEO:n käyttäminen lisää mainosten näkyvyyttä ja myös sivuston liikennettä. Tämä lisää myös mahdollisuuksiasi muuntaa potentiaalisia asiakkaita liidiksi, varsinkin kun sekä maksetut mainokset että sivustosi nousevat hakukoneiden tulosten kärkeen.

Hakusanamainontavoidaan tehdä riittävän nopeasti, ja se tarjoaa monia etuja yrityksellesi.

Hakusanamainonta on edullista

Suomessa ei juuri ole suurta kilpailua, joten hakusanamainonta hinta suomessa on edullinen.

Et tarvitse myöskään isoa budjettia, vaan voit kokeilla hakusanamainontaa myös pienellä budjetilla.

Hakusanamainonta kiinnittää yleisösi huomion oikeaan aikaan

Tutkimusten mukaan 90 prosenttia verkossa tutkivista ihmisistä tietää tarkalleen, mitä he etsivät. Muuten he eivät olisi käyttäneet kohdentamiasi avainsanoja.

Tämä tarkoittaa, että saat sisältösi ja mainoksesi erittäin sitoutuneen kohdeyleisön eteen, joka etsii aktiivisesti sinunlaisiasi tarjouksia – ja kaikki tämä edullisesti ja ilman, että sinun tarvitsee pakottaa heitä.

Hakusanamainonta on helppo ja nopea toteuttaa

SEM-kampanjan perustaminen on nopeaa ja helppoa. Vaikka saattaa kestää jonkin aikaa, ennen kuin näet kampanjan täyden vaikutuksen, se on erittäin joustava ja konfiguroitavissa, ja se voidaan ottaa käyttöön muutamassa tunnissa.

Muutoksia voidaan tehdä tapauskohtaisesti, joten voit räätälöidä verkkosivustosi sisällön, avainsanat ja kulutuksen yleisösi käyttäytymisen mukaan.

Hakusanamainonnan tulokset

SEM mahdollistaa tarkan onnistumisen seurannan ja syvällisen kampanja-analyysin, joten voit jatkuvasti optimoida avainsanayhdistelmääsi, käyttämiesi eurojen määrää ja käyttämääsi sisältöä.

Olipa tavoitteesi mikä tahansa, voit kertoa tarkalleen, kuinka paljon arvoa tuotat tällä markkinointi- ja mainoskanavalla, ja voit näin ollen tehdä valistuneempia päätöksiä budjetointia varten.

Hakusanamainonta auttaa lisäämään brändin tunnettavuutta

SEM (ja SEO) ei ainoastaan auta tuottamaan pätevää liikennettä verkkosivuillesi, vaan se voi myös lisätä brändin tunnettuutta.

Mitä korkeammalle tuotteesi tai palvelusi sijoittuu hakukoneissa, sitä todennäköisemmin kuluttajat vierailevat verkkosivustollasi ja suosivat sinua tai jopa suosittelevat tarjontaasi.

Ajan mittaan huomaat, että potentiaalisten asiakkaidesi hakusanat liittyvät yhä enemmän brändiisi, kun he tutustuvat sinuun ja pitävät sinua luotettavana neuvonantajana tai palveluntarjoajana.