Näin Google Ads mainonta toimii

Kirjoitettu: 25. kesäkuuta 2022

Hakusanamainonta on suosittu digitaalisen mainonnan muoto Suomessa. voit varmasti arvata, että valtaosa yrityksistä käyttää Googlea PPC-kampanjoissaan?

Eikä ihme! Google ads mainonta edullista ja helppoa

Tässä postauksessa näytämme, miten voit Google ads mainonta toimii kuudessayksinkertaisessa vaiheessa.

Aloitetaan!

Miten Google ads mainonta toimii?

Haluat tavoittaa uusia asiakkaita Googlen kautta, joten mitkä ovat mainosvaihtoehtosi?

Googlella on maksullinen mainosvaihtoehto nimeltä Google Ads.

Google Ads on PPC-mainontajärjestelmä, jonka avulla yritykset voivat tavoittaa relevantteja liidit. Kyseessä ovat maksulliset mainokset, jotka näkyvät hakutulosten yläreunassa.

Ne on merkitty sanalla ”mainos” ilmaisemaan maksullista sisältöä.

Nämä mainokset näkyvät orgaanisten hakutulosten yläpuolella, joten ne ovat ensimmäinen asia, jonka yleisösi näkee, kun he vierailevat sivustollasi. PPC-mainokset ovat yrityksellesi loistava tapa löytää arvokkaita, tuotteistasi tai palveluistasi kiinnostuneita liidiä.

Google ads mainonta – 6 askelta onnistumiseen

Jos olet valmis aloittamaan mainonnan Googlessa, tässä on kuusi vaihetta, joiden avulla pääset alkuun:

Aseta tavoitteesi

Aina kun teet mainoskampanjan, sinun on tiedettävä, mitä yrität saavuttaa.

Ennen kuin aloitat kampanjan osien määrittämisen, sinun on asetettava kampanjallesi tavoite. Olipa kyse sitten brändin tunnettuudesta tai konversioista, sinulla on oltava päämäärä tai tavoite mielessäsi. Tavoitteen asettaminen auttaa sinua luomaan kampanjan, joka maksimoi tulokset.

Koska PPC-kävijät konvertoituvat 50 prosenttia todennäköisemmin kuin orgaaniset kävijät, monet yritykset keskittyvät hankkimaan arvokkaita liidejä, jotka ostavat heidän tuotteitaan tai palveluitaan.

Ne valitsevat tavoitteen, joka keskittyy konversioiden ansaitsemiseen PPC-kampanjallaan.

Vaikka konversioihin keskittyminen on suosittu vaihtoehto, se ei ole ainoa vaihtoehto. Voit keskittyä siihen, että saat ihmiset lataamaan oppaan tai aloittamaan ilmaisen kokeilujakson (toisenlainen konversio) tai lisäämään brändin tunnettuutta. PPC-mainokset auttavat yritystäsi erinomaisesti tavoittamaan kiinnostuneita liidit.

Valitse avainsanat Google ads mainontaa varten

Avainsanat ovat kaikki kaikessa kun kyseessä on Google ads mainonta.

Jos haluat tietää, miten mainostaa Googlessa, aloita tutkimalla avainsanoja. Avainsanat saavat mainoksesi näkymään asiaankuuluvissa hakutuloksissa. Jos haluat, että hakutuloksissa näkyvät tuotteistasi tai palveluistasi kiinnostuneet liidit, sinun on valittava oikeat avainsanat.

Löytääksesi relevantteja avainsanoja sinun on tehtävä avainsanatutkimus. Avainsanatutkimus auttaa sinua löytämään sopivia avainsanoja Google ads kampanjaasi.

Kun teet avainsanatutkimusta, keskity spesifeihin avainsanoihin.

Nämä ovat avainsanoja, jotka sisältävät vähintään kolme sanaa.

Esimerkki speisifistä avainsanasta on ”Parturi Vallilassa”. Pitkähäntäiset avainsanat ovat parhaita kampanjasi kannalta, koska ne tuottavat enemmän päteviä liidejä..

Jos joku hakee sanaa ”Parturi Valillassa”, tiedät tarkalleen, mitä hän toivoo löytävänsä. Toisaalta hakusanalla kuten ”parturi” tai ”parturit” voi olla monia tarkoituksia, jotka eivät liity parturin löytämiseen Vallilasta.

Kun valitset avainsanoja, valitse pitkät avainsanat. Se auttaa sinua tavoittamaan enemmän päteviä liidejä ja saamaan kampanjallesi parempia tuloksia.

Aseta enimmäisbudjetti ja tarjous

Kun olet valinnut avainsanasi, siirryt kampanjasi taloudelliseen puoleen. Ensimmäinen osa-alue on budjettisi. Kuinka paljon mainostaminen Googlessa maksaa?

Sinun on määriteltävä, kuinka paljon haluat käyttää saadaksesi liidejä.

PPC-kampanjan toteuttamiseksi ei ole olemassa mitään tiettyä vähimmäissummaa, joka yrityksesi on täytettävä.

Olipa kyseessä 100 tai 1000 euroa kuukaudessa, sinä päätät yrityksellesi parhaiten sopivan summan. On kuitenkin tärkeää huomata, että kampanja, jolla on 1000 euron budjetti, toimii huomattavasti paremmin kuin kampanja, jolla on 100 euron budjetti.

Kun olet asettanut budjettisi ja valinnut avainsanat, voit tehdä tarjouksen mainoksesi sijoittamisesta.

Sinun on asetettava enimmäistarjous, joka on enimmäismäärä, jonka olet valmis maksamaan joka kerta, kun joku klikkaa mainostasi.

Näin paljon maksaa sinulle yrityksesi mainostaminen Googlessa ja mainoksen klikkausten saaminen. Keskimääräinen klikkauskustannus (CPC) on useimmilla yrityksillä 1-2 dollaria.

Hakukonemainonnan hinta Google Adsissa vaihtelee toimialastasi riippuen. Kilpailukykyisemmillä aloilla, kuten finanssialalla, CPC voi nousta jopa kymmeniin euroihin per klikkaus!

Luo laskeutumissivu Google Ads -kampanjoita varten.

Puolet palapelistä on mainoskampanjan perustaminen ja mahtavien PPC-mainoskopioiden luominen, jotka saavat yleisösi klikkaamaan. Toinen puoli on se, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun he klikkaavat mainostasi. Jos haluat pitää nämä klikkaajat sitoutuneina yritykseesi, sinun on luotava kampanjakohtainen laskeutumissivu, jotta heidän mielenkiintonsa säilyy.

Räätälöidyn laskeutumissivun luominen auttaa sinua saavuttamaan parhaat tulokset.

Kun luot räätälöityä laskutumissivua, haluat varmistaa, että sivusi keskittyy mainoksesi sisältöön. Laskeutumissivusi ja mainoksesi tulisi vastata toisiaan, jotta voit varmistaa, että ohjaat oikeat ihmiset sivullesi.

Sanotaan, että käytät mainosta hakusanalla ”Golf mailan vuokraus. Kuvittele, että joku klikkaa PPC-mainostasi ja ohjautuu verkkokaupan etusivulle. Olisiko se relevantti heidän hakukyselyynsä?

Vastaus on ei.

Joku, joka etsii vuokrattavia golfmailoja haluaa nähdä laskeutumissivun, joka on räätälöity erityisesti vuokrattavia golfmailoja arten. Jos sinulla ei ole tuotteellesi tai palvelullesi ominaista sivua, vaarana on, että menetät liidit, koska he eivät löydä relevanttia tietoa.

Luomalla räätälöidyn aloitussivun voit pitää tiedot keskittyneinä PPC-mainoksessasi lueteltuun tuotteeseen, mikä tuottaa yrityksellesi parempia tuloksia.

Paranna laatupistemäärää

Kun tutkit tarkemmin, miten mainostaa Googlessa, törmäät termiin ”laatupisteet”.

Laatupisteet ovat ratkaisevassa asemassa määritettäessä mainoksesi sijoitusta hakutuloksissa.

Laatupistemäärä on numeroarvo, jonka Google antaa mainoksellesi sen relevanssin perusteella. Google haluaa näyttää yleisölle vain heidän hakukyselyynsä parhaiten soveltuvaa sisältöä, joten se käyttää aikaa arvioidakseen mainoksesi relevanssia suhteessa siihen liittyvään hakusanaan.

Haluat saada laadukkaan pistemäärän, jotta sijoitut korkeammalle hakutuloksissa.

Laadukas pistemäärä ja alhainen enimmäistarjous ovat aina paremmat kuin huonolaatuinen pistemäärä ja korkea enimmäistarjous. Google välittää laadusta, ei siitä, kuinka paljon olet valmis tarjoamaan ykköspaikasta.

Hakusanojen kannalta merkityksellisen mainoksen luominen auttaa mainosta saamaan paremmat laatupisteet.

Kun valitset spesifejä hakusanoja, varmista, että mainoksesi ja aloitussivusi vastaavat hakukyselyn käyttäjän aikomusta.

Käynnistä ja seuraa Google Ads -kampanjaasi

Kun olet löytänyt avainsanasi, aseta enimmäistarjous ja luonut mukautetun laskeutumissivun Nyt olet valmis aloittamaan liidien tavoittamisen Googlessa. Saat sijoituksesi laatupistemäärän perusteella ja voit käynnistää kampanjasi välittömästi.

Olennainen osa Google ads mainontaa on kampanjasi seuranta.

Haluat varmistaa, että mainoksesi tarjoaa parhaan mahdollisen kokemuksen yleisöllesi. Jotta osaisit todella mainostaa yritystäsi Googlessa, sinun on osattava seurata mainoksesi suorituskykyä.

Voit tehdä tämän helposti Google Adsin kojelaudan kautta. Täältä saat arvokasta tietoa kampanjastasi ja näet, miten mainoksesi toimii.

Googlen avulla voit nähdä erilaisia vuorovaikutussuhteita mainoksesi kanssa. Voit seurata toimia, kuten näyttökertoja, klikkauksia ja konversioita.

Se on erinomainen tapa nähdä, missä kampanjasi onnistuu ja missä ei.

Lue muiden yrittäjien kokemuksia Google ads mainonnasta

Jotta saat paremman kuvan siitä, miten tehdä Google ads kampanjoita ja millaisia tuloksia voit odottaa, kannattaa ehdottomasti lukea muiden yrittäjien Google ads kokemuksia Lukemalla muiden kokemuksia vältät varmasti myös monet yleiset virheet!

Aloita yrityksen Google ads mainonta jo tänään

Google on erinomainen alusta, jolla voit mainostaa yritystäsi ja tavoittaa uusia asiakkaita. Perustamalla PPC-kampanjan Google Ads -palvelun avulla autat yritystäsi laajentamaan tavoittavuutta ja saamaan enemmän liidien ja konversioiden määrää.